بازار مبل ملایر

شهر ملایر در تاریخ 1396/02/14 به عنوان *** پایتخت مبل و منبت ایران *** ثبت گردید

۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۶ ثبت شده است

مبل استیل یا راحتی؟

اگر منزل شما بزرگ است و پذیرایی از اتاق نشیمن جداست و هر دو اتاق فضای بسیار خوبی برای چینش مبل دارد و شما نیز مشکل مالی ندارید، کار چندان سختی در پیش رو ندارید. کافی است یک دست مبل استیل برای سالن پذیرایی و یک دست مبل راحتی برای اتاق نشیمن خریداری کنید و خلاص. اما در شرایطی که اغلب خانواده‌ها به دلیل قیمت بالای ملک و مسکن در آپارتمان‌های نسبتاً کوچک و نقلی زندگی می‌کنند، مدیریت فضای داخل آپارتمان و انتخاب صحیح نوع مبل بسیار اهمیت پیدا می‌کند.

به طور کلی مبل به دو گروه راحتی )نیمه استیل( و مبل استیل )سلطنتی - کلاسیک) تقسیم شده است.




مبل راحتی یا نیمه استیل :

   مبل راحتی تماما پارچه و از چوب یا فلز در بدنه اصلی و رویی آن استفاده نشده است. مبل های راحتی دسته های پهن و پایه های پشتی نسبتا کوتاه تری نسبت به مبل های استیل دارند.

مبل راحتی همانطور که از اسمش پیداست، هم در چیدمان در منزل بسیار عالیست و هم در استفاده. مبل راحتی که کاناپه هم نامیده می شود در مدل های مختلف ال، ال یو، شانو و... چیده می شود که فضای کمتری از منزل را می گیرد. مبلمانی چند منظوره که تقریبا در اتاق نشیمن با هر اندازه ای قابل استفاده است. این کاناپه ها فضای نشیمن راحت و زیادی را در اختیار شما قرار می دهند وبه دلیل اتصال به هم و اینکه به اشغال جایی برای دسته مبل نیازی ندارند، بهترین انتخاب برای فضاهای کوچک به شمار می روند.

مبلمان ال شکل را بر اساس کاربرد موردنیاز می توانید جابه جا کنید و به عنوان مثال آن را به عنوان فضایی برای دور هم جمع شدن های خانوادگی یا حتی جای خوابی برای میهمان در نظر بگیرید.

اما اگر در خانه کسی آسم یا الرژی داشته باشه پیشنهاد میکنیم از مبل راحتی با روکش پارچه استفاده نکنید، چرا که گرد و غبار ناشی از مبل های پارچه ای موجب حساسیت بیشتر میشود.


مبل استیل

مبل استیل یا سلطنتی :


مبل استیل تلفیقی از چوب و پارچه می باشد.که نسبت به راحتی ازچوب بیشتری در سطح رویی آن استفاده می شود. چوب رویی آن معمولا به صورت سنتی یا ماشینی منبت می شود . چوب منبت شده آن که اصطلاحا کلاف هم نامیده می شود هرچه برزگتر باشد در قیمت آن تاثیر می گذارد. انتخاب مبل  استیل از حساسیت بالایی برخوردار است چرا که مبلی را باید انتخاب کنی جنس چوب آن مرغوب باشد. از چوب های مرغوبی اکثر تولیدکننده های مبل ملایر استفاده می کنند چوب راش و چوب گردو می باشد. در نظر داشته باشید که هرچه مبل سنگین تر باشد کیفیت آن بهتر نیست. دقت داشته باشید که مبل باید سبک و به راحتی قابل حمل باشد.

مبل استیل فضای بیشتری از خانه را میگیرد و معمولا قیمت آن از مبل راحتی بیشتر است.

اگر فرزند کوچک دارید پیشنهاد ما این است که تا مدتی سراغ مبل استیل نرید و از مبل راحتی استفاده کنید. چون هم مبل استیل بیشتر آسیب می بیند، هم بدنه چوبی و فلزی سخت مبل استیل برای فرزند کوچک خطر بیشتری دارد.

مبل های استیل، کمی رسمی تر می باشد. پشتی این مبل ها، کاملا صاف و کمی بلند است و پایه های بلند آنها هم اجازه نشست و برخاست راحت تر را به مهمان ها می دهد.

از مزیت های مبل استیل این است که شما می تونید این دسته مدل مبل هارو در قیمت های مختلف پیدا کنید.

چرا که نوع چوب، نوع پارچه، منبت، و مدل مبل در قیمت تاثیر دارد و قیمت مبل های استیل بسیار متنوع شده و شما میتوانید هر مبلی با هر قیمتی را انتخاب کنید.

هنگام خرید شما می توانید کلاف آماده خود را از یکی از تولیدی های بازار مبل ملایر انتخاب کنید، و بعد پارچه آنرا با پرده یا کاغذ دیواری یا فرش خانه خود ست کنید. در هنگام خرید حتما به نوع پارچه و رنگ و طرح آن دقت کنید، چرا که زیبایی مبل بیشتر به پارچه و ست کردن اون با فضای مورد استفاده و جایی که قرار میگیرد می باشد.

۲۸ شهریور ۹۶ ، ۰۹:۵۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
بازار مبل ملایر

نحوه شستشوی لکه از مبل پارچه ابریشمی :

لکههای روی مبل انوع گوناگونی دارند. ممکن است روی مبل شما لکه چربی یا شیمیایی یا جای رد قلم و خودکار مانده باشد. حتی ممکن است مبلمان شما به وسیله سیگار سوخته باشد. باید بگوییم که این مشکلات قابل رفع است
اگر جنس رویه مبل پارچه ابریشمی باشد، راه سادهتری هم وجود دارد، با یک برگه کاغذ خشک کن روی قسمت لکه شده را بپوشانید و اتوی داغ را محکم روی آن فشار دهید تا لکه ناپدید شود.

 و نکته آخر اینکه لکهبرهای شیمیایی و آماده مصرف در فروشگاهها وجود دارد که با خریدن آنها میتوانید برخی لکهها را پاک کنید. برای استفاده از این لکهبرها حتما به روش مصرف آن دقت کنید و یادتان باشد بدون دستکش از این مواد استفاده نکنید و در ضمن از قبل تحقیق کنید که این مواد موجب آسیب پارچه یا چرم مبل نشود.

 مبل ابریشمی

۲۸ شهریور ۹۶ ، ۰۹:۴۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
بازار مبل ملایر

نحوه شستشوی لکه از مبل پارچه ای:

1- برای شستوشوی مبلهای پارچهای بهترین راه استفاده از شامپو فرش است. شامپو فرش را در ظرفی ریخته و بایک پارچه نرم معمولی مبل را شستشو دهید.برای خشک کردن سطح بعد از شستشو با یک جارو برقی معمولی یا یک بخارشو میتوانید اینکار را انجام دهید.قبل از اینکه مبل پارچه ای را با شامپو فرش شستشو دهید،قسمتی از مبل را شسته و ببینید که پارچه مبل رنگ ندهد.

2-  برای پاک کردن قسمتهای چوبی مبل پارچه ای بهتر است از پارچه خشک یا پارافین استفاده کنید؛ اما هنگام استفاده از پارافین نهایت دقت را کنید تا پارچه به پارافین آغشته نشود

3- اثری سوختگی یا زردی سیگار روی مبل پارچه ای را هم میتوانید با کمی شیر خیس کرده و با مقداری پنبه لکه آن را پاک کنید و در آخر با آب و صابون لکه شیر را هم از بین ببرید.

4- لکه جوهر روی مبل پارچه ای را هم میتوان از بین برد.
مراحل کار به این ترتیب است؛ اول پارچه مبل را خیس کنید و کمی نمک روی لکه بریزید، سپس با پنبه محل را تمیز کنید. راه دیگری هم وجود دارد، ابتدا محلول گلیسیرین و آمونیاک را روی لکه بمالید و سپس با آب و پودردستی رویه مبل پارچه ای را شستوشو دهید.

۲۸ شهریور ۹۶ ، ۰۹:۴۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
بازار مبل ملایر

روش شستشوی مبل با پارچه های مخمل

نحوه شستشوی لکه از مبل مخمل:

1- در ابتدا توجه کنید جنس مخمل را با آب داغ نشویید زیرا ممکن است خاصیت ارتجاعی و لطافت خود را از دست بدهد.در کل جهت شستشو جنس مخمل از آب ولرم یا سرد استفاده کرده و مواد شوینده ملایم به کار ببرید.
اگر قسمتی از مبل مخمل دارای لکه شد میتوانید مقدار کمی ماده شوینده ملایم ریخته و با آب ولرم با حرکات آرام مالش دهید (اصلا فشار وارد نکنید)

2-یکی دیگر از بهترین راه ها برای حذف لکه از مبل مخمل آب لیمو و جوش شیرین است. یک کاسه را پر از آبلیمو کرده و دو قاشق غذاخوری جوش شیرین در آن بریزید و سپس به آرامی لکه را از روی مبل مخمل پاک کنید.

3- یک پارچه تمیز را به شیر بدون چربی آغشته نموده و سپس به آرامی روی لکه مبل مخمل مالش دهید.


مبل مخمل

۲۸ شهریور ۹۶ ، ۰۹:۴۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
بازار مبل ملایر